onsdag 11. juli 2012

02.06.12


I dag har frøken lilla vært skikkelig bøllete, angrepet søsknene sine så snart ho har hatt mulighet og jaktet på de beste tærne på stua når søsknene gikk lei og gikk og la seg. Ho har tappert forsøkt å klatre over kanten på bingen på stua når ho ble innestengt der og ellers stort sett hatt en travel dag. Ho er den første av valpene som har fått skikkelig kjeft av mamma. De andre har bare fått mild avvisning tidligere. Kjeften var vel fortjent, men ho tok det ikke så hardt at det gjorde noe. Det eneste som har gjort henne litt sjokkert i dag, er når matfatet veltet når ho gikk på kanten på det! Da satte ho seg ned og tenkte over hva som hadde skjedd ei stund før ho fortsatte å leke.
Mr Blå og frøken gul har funnet ut at mamma har mat på kjøkkenet og at tørrfòr smaker fantastisk godt. Mr Brun synes at tærne til Ivar er det beste han har smakt på lenge. Når jeg tok han vekk og holdt han fast, så strakte han seg så lang han var bare for å prøve å rekke beina til Ivar. Mine var ikke like gode, heldigvis!
Zelante har hatt ei lang lekestund med valpene, for meg så ser det hardhendt ut, men valpene liker det og logrer og koser seg med mamma. De er begynt å bli flinke i hundespråket og vet å smiske seg inn hos mamma. Så snart de får sjansen så slikker de mamma i munnviken før de smyger seg bak for å stjele melk. De er veldig flinke til å reagere når jeg eller søsknene "skriker" fordi de biter for hardt.
Hadde besøk av noen som venter på en liten valp i dag, de syntes ikke at de bet noe hardt - de skulle vært her nå. Da tror jeg de hadde ombestemt seg!
Tante brun har virket frisk som en fisk, det er ingenting som minner om den svake valpen jeg tok til dyrlegen på torsdag. Men, jeg tror det er ho som liker best å sove i halsgropa mi. Alle er kosete og liker å ligge på fanget, men torsdag og fredag fant ho sin engen stilling helt oppe i halsgropa mi og der koser ho seg skikkelig. Ho har lagt godt på seg både i går og i dag.
Alle er skikkelig sosiale valper, det er i utgangspunktet kjempepositivt!! Men, det er ett stort problem - det er ikke lett å ta gode bilder av valpene når de stormer mot fanget mitt med en gang jeg setter meg ned på gulvet til de.
Valpene var ute ei lita stund i dag også, men det er for kaldt til at de kan være der lenge. Det går bra så lenge de er i aktivitet, men med en gang de roer seg så fryser de.
 Tante brun skulle sjekke ut mamma sin mat, men sovnet underveis
 Mr Blå synes mamma sin mat var veldig god





 Frøken gul liker også mamma sin mat
 Frøken lilla viser brodern hvem som er størst!
 Mamma forteller frøken lilla hvem som bestemmer
 Lurer veldig på hva de "sier her" - sladrer på frk lilla kanskje?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar