onsdag 11. juli 2012

05.06.12


Normalt så bare registrer jeg at Zelante går for å gi valpene melk om nettene, men i natt ble det ett skikkelig lurveleven og jeg måtte stå opp for å sjekke hva som var på gang. Da var det bare to valper som var i valpekassa på valperommet, resten var på gulvet og spiste..... Zelante hadde vært og spist masse før ho gikk ned og kastet opp alt til valpene. Valpene var helt ville og syntes at det var noe av det beste de noensinne hadde smakt! De slukte alt sammen før de fikk en dråpe melk før de sovnet godt. Akkurat det innstinktet hadde jeg håpet veldig at Zelante skulle ha mistet - men den gang ei, jeg må innrømme at jeg synes det er litt ekkelt.
Når det var på tide å stå opp og spise frokost, var valpene fortsatt gode og mette og ville ikke ha stort. Til lunch derimot - da var de kjempesultne!
Ute har det vært skikkelig surt og kaldt i dag, så jeg begynte å planlegge alternativ aktivitet til valpene. Tømme vaskerommet, montere opp bassenget der også la de bade i det. Men, utpå ettermiddagen ble det skikkelig fint ute og da var det bare å "hive" valpene ut. Dvs det ble bare seks jeg tok ut, de andre sov så godt at de fikk sove i fred.
Det er litt av  ett tempo de får opp når de er ute og de løper over hele plenen og koser seg.
To av de tre valpene som ikke var med på plenen våknet og var klar for action når vi kom inn igjen. De fikk seg en tur ut på grusen på lekeplassen ved siden av huset. Det var veldig tydelig at tante Brun har fått vært med på litt av hvert for ho brydde seg ikke om at ho var på en ny plass med ett nytt underlag i det hele tatt. Tvert i mot så virket det som om ho koste seg skikkelig.
Jeg har fått nok av å løpe etter valper som spiser på ledninger så i dag var jeg på jakt etter "get off" eller "get away" spray, men det var utsolgt over alt. Nødløsningen ble sitronsaft, jeg tok litt i hendene og smurte på de plassene jeg ikke vil ha valpene. Tror alle har vært og luktet - men ingen har likt det og jeg har sluppet å løpt rundt for å redde ledningene.
Skulle vært på webinar med Manimal om effekter av kastrering i dag, men det er ikke lett å finne to timer ledig tid med ni valper i hus så jeg måtte melde avbud. Heldigvis kommer det reprise til høsten, håper jeg får mulighet til å delta da.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar