onsdag 11. juli 2012

06.06.12


Kanskje er rett og slett tida for god nattesøvn over. I natt reagerte jeg på at Zelante ikke kom opp igjen etter at ho hadde vært nede og matet valpene. Det var unormalt stille og jeg måtte bare ta turen for å finne ut hva som hadde skjedd. Når jeg kom midt ned i trappa så jeg problemet. Der stod Zelante - med ni lykkelige og logrende valper rundt seg. Fortvilelsen lyste ut av øynene på Zelante - ho ville jo opp og legge seg, men det var ikke så lett med ni små. Når jeg kom, ble alle ti veldig glade og når jeg gikk til valperommet, fulgte valpene etter meg og stod de klare en og en for å bli løftet opp i valpekassa. Det er mørkt på valperommet så alle sammen la seg heldigvis til å sove med en gang de kom på plass i kassa og både Zelante og jeg fikk sove resten av natta.
Alle valpene har fått dusje seg i dag. Noen likte det veldig godt - andre syntes det rett og det var helt unødvendig og ikke noe spesielt kjekt. Etter dusjen ble valpene fønet helt tørre av "oldemor" som er på besøk og må sitte mye i ro fordi ho har en fot som ikke virker til noe annet enn valpeleke. Pelsen ble så fantastisk mye og god etter badet, nå er det virkelig noen skikkelig deilige koseklumper!!
På kvelden ble det varmt og fint ute og alle sammen fikk seg ei god kosestund i hagen. De elsker å være i gresset, men det er tydelig at de er godt kjent på plenen her og etterhvert trenger nye utfordringer. Om det er like varmt og fint i morgen så kan de kanskje få sin første tur i skogen?
Zelante spiser og spiser, likvel så er ho blitt veldig tynn. I dag fikk ho en stor god kyllingfilèt, ei god mamma fortjener en påskjønnelse av og til.  Men, da tok ho filèten med seg inn på stua og opp i valpebingen og la den der valpene pleier å ligge. Når mamma stod i bingen, kom valpene fort inn og når de så hva som lå på teppet så hev de seg over kyllingen som om de aldri hadde sett mat før. Jeg delte slik at alle fikk smake litt kylling også fikk Zelante en ny, som ho fikk ha helt for seg selv.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar