mandag 9. juli 2012

09.05.12


De er  rett og slett helt perfekte!
Av og til når jeg oppdager noe nytt, så blir jeg veldig usikker på om det har vært slik før. I dag er det øynene jeg har sett på. Øyenvippene er begynt å vokse, men det er vel ganske naturlig at jeg ikke har sett før, for pelsen har vokst ganske mye også og da følger vel øyenvippene etter. Men, så synes jeg at øyenlokkene er blitt mer kuleformet - på en måte. Det er jeg mer usikker på om det har vært slik før - eller om det også er nytt. Jeg har liksom ikke tenkt over noe annet en at de ikke ser, at øyenlokkene ikke er åpnet. Men, nå har jeg begynt å lure på om det kan være at øye eplet ikke er utviklet heller.... Det må jeg prøve å finne ut av i morgen. Tenk neste uke på denne tid, så kan jeg se øynene til valpene! Gleder meg.
Fortsatt tilbringer Zelante mye tid i valpekassa, men når ho blir for varm så legger ho seg på utsida. Med en gang det er noe lyd i en av valpene går ho opp i kassa igjen, men da har ho det ikke lett. Selv valpene som sover våkner med en gang ho kommer oppi og alle hyler og stormer etter første og beste pupp. Zelante må være en skikkelig slangehund for å klare å legge seg ned, uten å legge seg på en av valpene. Når ho har lagt seg, tar ho ett overblikk for å finne ut hvor alle er. Så snart ho har kontroll, ser jeg at ho slapper skikkelig av.
Også ligger ho der og er en ekte foringsautomat, valpene spiser gjerne på skift så det tar ei stund før alle er fornøyde. De som spiser først, sovner gjerne med puppen i munnen, da kommer "andre pulje" kravlende inn og dytter vekk den de klarer å dytte vekk, før de fornøyd gryntende begynner å spise litt de også, til de sovner med patten i munnen. Og når de har sovnet er det gjerne noe eller noen som har vekket de første, som etter å ha kjent skikkelig etter - ikke var helt mette likevel.....
I dag har jeg startet å teste med å ta bilder uten blitz. Valpene skal ikke ha noe sterkt lys første perioden når de har åpnet øynene, og skal dere få blogg med bilder, må jeg få til å ta bilder uten blitz.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar