mandag 9. juli 2012

09.07.12

I dag blir det bare ett kort innlegg - kommer mer i morgen, lover!!!

Mr Brun har kost seg  i sola og i skogen, han har vasset uti så langt at han hadde vann til midt på magen. Noen skritt til også hadde han ikke nådd grunnen. Han tenkte ikke på at det var vann i det hele tatt.
Jeg har tidligere skrevet at han er smart - og det er han virkelig! Når han opplever ett problem, så står eller sitter jeg helt rolig for å se hva han finner på. De fleste gangene løser han problemet selv og da får han selvsagt mye ros, kos og godtbiter. To ganger i dag så viklet han bandet rundt ett tre, begge gangene forstod han raskt at han måtte snu og gå tilbake for å komme seg løs: )  Jeg har troen på at selvtilliten til valpene øker når de får prøve ut ting selv og lykkes, selvsagt passer jeg på at utfordringene er passe vanskelige, ikke for lette og ikke for vanskelige.
Han er blitt veldig trygg i skogen - så trygg at jeg er blitt litt redd for at han skal forsvinne for meg. Han bryr seg lite om at han ikke ser hverken meg eller Zelante, men heldigvis kommer han som ett "skudd" når jeg roper på småtroll. Vi koser oss, Zelante, Mr Brun og jeg - i dag tok vi turen uten fotoapparat...... Det kommer en ny dag i morgen!

Jeg prøver å få samle alle innleggene om valpene fra den gamle bloggen over i denne, da har A-kullet fått en helt egen blogg med hva de har gjort på de første ukene her hos oss.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar