mandag 9. juli 2012

15.05.12


Tenk at de alt er to uker gamle. Tida har gått så innmari fort! Den bare suser avgårde og jeg synes ikke at jeg får sett nok på valpene en eneste dag, dessverre må jeg sove litt. Skulle gjerne droppet det nå i denne perioden. Samtidig så klarer jeg ikke helt å forstå at valpene bare har vært her i to uker. Det er nesten umulig for hjernen min å forstå at de små fullstendig hjelpeløse kroppene som ble født første Mai, er de samme som nå tumler rundt i valpekassen, gjør sitt beste for å klatre over eller kjemper om å være førstemann i matfatet.
Alle valpene har begynt å åpne øynene, og alle har synlige øreganger. Men, jeg har fortsatt ikke inntrykk av at de hører. De reagerer ikke på lyd i det hele tatt.
I går skrev jeg at de bare tisset - ikke "bommelommet" - vel, jeg tok kraftig feil! Med en gang jeg hadde byttet på valpekassa for natta, så satt den brune hanhunden i ei veldig rar stilling. Må si jeg lurte veldig på hva som skjedde og siden jeg ikke tenker katastorfetanker i det hele tatt, så tenkte jeg ikke på kolikk, forstoppelse eller det som verre var - ikke i det hele tatt...... Derfor ble jeg heller ikke overrasket når det plutselig lå en liten muselort rett under Mr. Brun som satt i så merkelig stilling.... Nå vet jeg hvordan små valper sitter når de skal gjøre sitt "fornødne" på en litt skrukkete kladd!
Valpene har fått sin første "markkur" i dag, tjukken og store turkis syntes det var det mest fantastiske de noen gang har spist og ville veldig gjerne ha mer. Mr brun var slett ikke enig og ristet på hodet helt til han fikk melk som "belønning".
Måkeskrikene har begynt å utvikle seg og av og til kommer det helt klare og tydelige bjeff.
Valpene er nå kommet i det som kalles overgangsperioden og skal nå hele tiden oppleve mer og mer. Selvsagt skal de ha mye ro og få sove det de trenger, men tiden de er våkne vil øke og da er det viktig at de får "opplevd" ting. Verden utenfor valpekassa er enorm og den må gradvis erobres.
MR Brun synes det er helt OK å bli veid
 Kosestund
 Zelante passer valpene mens jeg bytter på senga
 Store turkis er ute og vandrer
 Søskenkjærlighet


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar