torsdag 19. juli 2012

16.06.12


Enda ei natt med åtte timers søvn for både valpene og meg. Utrolig deilig! Ikke en eneste hadde tisset i valpekassa, men skal si det går fort når de kommer ned på gulvet!
Når jeg legger valpene om kveldene, så bærer jeg to og to ned i valpekassa og legger de der. Så slår jeg av lyset og går. Det er litt utrolig å se på, men uansett hvor ville de har vært på stua, så tar det bare noen få minutter før alle ni sover. Det er lenge siden noen av de har tisset i valpekassa, det tar de på gulvet i forbindelse med at Zelante er nede og gir de melk. Jeg tror det er Zelante som vekte de i dag for det var helt stille der nede, før ho gikk ned. Ho hadde vel melkespreng tenker jeg.
Vi har virkelig fått merke at vi bor på vestlandet i dag, kaldt og mye regn. Selv om planen har vært å ta ut valpene "mellom bygene" så har det ikke vært mulig. Det har ikke engang vært så lenge opphold at jeg har rukket å ta de ut.
Derfor så måtte vi finne på ting inne i stedet. Mannen fikk beskjed om å spille den musikken han ville, så høyt han ville. Verken han eller valpene var lei seg for det! Derfor har vi hatt relativt høyt lydnivå her i huset deler av dagen i dag. Det har gått mye i lek på stua, litt har valpene lekt alene, litt sammen med meg og litt sammen med Zelante.
Utpå ettermiddagen varmet vi godt opp stua før valpene ble puttet i badekaret. Jeg tok de i to omganger, først fire så fem. Det tar si tid å vaske, shamponere, skylle og tørke ni valper. men nå har alle skikkelig fluffy og deilig pels. De er så søte når de tumler rundt på stua at det er helt utrolig.... Ingen av valpene har blå øyne lenger. De sorte valpene har fått ganske brune øyne, mens de brune valpene sine øyne er ganske grønne for tida. Vi er fortsatt ikke kommet så langt at valpene elsker å bade, vi er mer der at det er "greit nok". Det var ingen som fortvilet prøvde å rømme, men heller ingen som tydelig viste at de koste seg. Det blir vel noen turer til i badekaret før de reiser, så får vi se om ikke det endrer seg.
I morgen er det en stor dag både for valpene og meg. Da er det valpetest. Jeg er utrolig spent på om testlederen kommer til å mene det samme om valpene som jeg gjør.




















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar