torsdag 19. juli 2012

23.06.12


Mesteparten av dagen har valpene vært inne i dag. Det har regnet og når de legger seg ned i vått gress for å sove, så blir det for kaldt for de.
Når jeg kom hjem etter å ha vært og handlet, så var det utrolig koselig å bli møtt av ti hunder som alle var like glade for å se meg. Det er litt vanskelig å gå når en har ni valper og en voksen hund rundt beina - en blir ganske god til å balansere og å smyge en fot ned i ett bittelite tomrom på gulvet. Med en gang føttene har landet, så er valpene der for å ta en liten smakebit - eller to.
De fire første har fått klippet snuten i dag. Lille Frk gul syntes det var noe fryktelige greier - men ville så fryktelig gjerne ha godbitene, det tok ei stund før ho forstod sammenhengen mellom godbiter og klipping, men når den forståelsen var nådd så gikk det greit. Mr Blå syntes heller ikke noe særlig om å bli klippet, han satt i ro og bjeffet - men, siden han også hadde fryktelig lyst på godbitene så ble snuten hans klippet også.Lille gull syntes det var deilig å bli klippet, det var bonus med godbiter, men ho forstod slett ikke hvorfor jeg ikke bare kunne fortsette å klippe henne i stedet for å begynne på Frk Gul. Ho prøvde flere ganger å ta tilbake den plassen ho mente at ho hadde hevd på, sitte på fanget mitt mens ho ble klippet og fikk godbiter. Frk Gul fant ut at gjesping til klippemaskina var det sikreste alternativet - ho vekslet mellom å gjespe og spise godbiter og snuten hennes ble klippet også. 
I dag har lille hvit vært skikkelig kosesyk i dag, klatret opp over leggen min i ett tappert forsøk på å komme på fanget. Og mer enn en gang har ho lyktes....
Frk lilla har funnet seg ny favoritt liggeplass, oppe på glassplata under bordet - den som vi vanligvis har aviser osv på. Der trives ho....
Hver lørdag pleier vi å lage ekstra god mat. Da er det slik at av en eller annen grunn så blir det alltid rester til overs. Til og med når vi har mat som Zelante ikke kan spise - så er det rester til overs som Zelante kan spise. Zelante vet veldig godt når det er lørdag og med en gang vi sier takk for mat, så står ho klar til å ofre seg for restene. I dag var det biff på menyen - Zelante var som vanlig klar til å hente restene. Men, denne gangen så gikk ho rett inn og gav restene til valpene. Problemet var at restene var en hel biff og det var tante brun som var nærmest og dermed fikk hele biffen. Men, biffen var såpass stor at jeg var redd for at tante brun skulle bli syk om ho spiste hele - noe tante brun var fullstendig uenig i. Ho ble ganske irritert på meg når jeg tok biffen i fra henne og delte den opp i biter så alle valpene fikk hver sin. Biff var visst skikkelig godt! Jeg forsøkte å gi de litt salat også, tenkte at jeg må utnytte at "valper spiser alt", men salat er tydeligvis ikke innenfor alt......







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar