onsdag 11. juli 2012

28.05.12


Den kalde vinden har gjort at valpene bare fikk være ute ei kort stund i dag. De er litt for små til at de kan være ute når det er så kaldt enda. I stedet har de kost seg på stua.
Zelante har begynt å oppdra valpene, de får ikke lenger lov til å hive seg over "matfatet" bare de ser henne. Dersom noen prøver å stjele litt melk når ho er sammen med valpene, så snur ho seg vekk og tar forsiktig vekk valpen som ville stjele seg en godbit. Ho viser tydelig at det er ho som bestemmer, når valpene har roet seg SÅ går ho bort og lar de få lov til å drikke melk. Instinktene er tydeligvis på plass der også.
De har lekt mye mer både med hverandre og med Zelante i dag, men det som er helt nytt er at de begynner å leke med ting rundt seg. Jeg har lagt et fleecepledd på stuegulvet slik at de kan gå på det og å rive og slite i det er blitt en populær aktivitet. De tøffeste går rundt på hele stua nå, mens gulvet fortsatt er litt for glatt for noen og de holder seg på fleecepleddet. Det er fortsatt ikke lenge de leker i gangen, men når de leker så er det ikke lenger i sakte kino - tempoet øker for hver gang.
Det er ingen tvil om at tennene er på vei, de tygger på fingrer og virkelig nyter det om jeg masserer litt på gommene.
Vi har hatt besøkt av en familie på fem som venter på valp i dag - og jeg tror at både de og valpene ble sjarmerte av hverandre. Tror nesten at det er like vanskelig for valpekjøperne å rive seg løs fra valpene som det er for meg. Det er jeg ganske glad for - for det må nødvendigvis bety at de har forståelse for rotet vi har i huset for tida! Egentlig så tror jeg kanskje ikke de ser det en gang, jeg tror de bare ser på valpene :-)
Det begynner å bli vanskelig å ta bilder av valpene når de er løse på gulvet, med en gang jeg setter meg ned så kommer de i full fart for å klatre opp på fanget mitt eller bite litt i klærne mine. Skikkelig gode og sosiale er de.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar