torsdag 19. juli 2012

28.06.12


Abby som reiste i går hadde en fin tur til sitt nye hjem og ho sov også godt hele natta. Ho som helt til ho ble vekket i dag tidlig:-) Dette synes jeg lover godt. Det er en enorm lettelse at ikke valpene klynker og bare er lei seg den første tida i ett nytt hjem.
 Det blir stadig stillere her i huset. I dag er syv blitt til fem. Nå har Zelante helt tydelig forstått hva som skjer. Ho passer ekstra godt på valpene når de fremmede som er på besøk begynner å gjøre seg klar til å gå. Og etterpå, går ho til døra og ser hardt på meg som om ho vil spørre om jeg ikke skal hente de inn igjen.

Det var Mr Grønn og Frk orange som reiste i dag.
Mr Grønn skal flytte til Vestby sammen med Hege, mann og to barn. Mr Grønn heter Aqua de Zelantes Anakin Skywalker - "Anakin" til daglig.
Anakin var født 16:18 og var den tredje valpen som kom. Han var også tredje størst og veide 308 gram.   Han kunne stå på beina sine rett etter fødselen. Han sjanglet fælt fra side til side - men han stod!! Sammen med Ariel og Mr Brun fant han fort ut at høy vekt er en stor fordel når en har mange søsken. Kom han for sent frem til "maten" så gikk han rett opp på den andre søsknene og bare la seg ned og fortrengte ett par så han fritt kunne velge seg patte.
Anakin og Ariel var et skikkelig "team". De var utbryterkongene nr 1 og jeg tror de ofte stakk hodene sammen for å pønske ut lurerier både for meg og de andre valpene (og Zelante også). Anakin var dyrlegen sin favoritt. Han er en rolig hund som er med på alt når han blir invitert. Jeg tror ikke at det var han som stod bak lureriene han og Ariel fant på - men jeg tror heller ikke at han var tung å be. Han var dyrlegen sin klare favoritt, det virket nesten som om han koste seg når han fikk chip og sprøyte. Anakin er den valpen som har vokst absolutt mest og sålangt den eneste som har passert 5 kg. Når han reiste i dag var vekten 5,7 kg, lurer på hvor stor han blir....


Frk Orange skal flytte til Fredrikstad der hun skal bo sammen med Renè, Svanhild og en Portisbror. Frk Orange skal hente Aqua de Zelantes Alshira the Star - Shira til daglig. Ho var den førstefødte og veide 269 gram. De første ukene utmerket ikke Shira seg noe særlig, ho var veldig "gjennomsnittlig". Men, etterhvert som sansene kom på plass så viste ho mer og mer interesse for lek meg meg. Ho er den som henter ting raskest og mest direkte når jeg har kastet noe til henne og ho er den som har vært mest med på draleker. Ho er heller aldri tung å be når søsknene oppfordrer til lek. Ho er også den valpen som har kommet og oppfordret meg til lek, ikke bare ventet på at jeg skulle oppfordre henne.
Begge valpene som reiste i dag reiste med fly. På vei til flyplassen var det litt klynking helt til vi la bak i pleddet med "godlukt". På Flesland var det veldig mye folk og begge valpene var tydelig litt overveldet av dette. De var ikke redde, men kanskje litt mer stresset. De kastet litt opp i sikkerhetskontrollen, kanskje de var redde for å bli sendt gjennom rtg maskinen? Men på flyet og turen etterpå har det gått fint. Anakin ble kjempeglad når han fikk møte barna i familien og han var dermed den valpen som halen først gikk helt rundt på! (Hvorfor kunne det ikke skjedd noen timer tidligere så jeg hadde fått sett det???). Shira likte godt å komme ut i hagen i sitt nye hjem og å få hilse på Portisbroren. Så langt virker det altså som at de har gått bra med de to også.

Dagen i dag har vært kjempetravel og jeg har ikke hatt tid til å kose med og observere de andre valpene. Det har også blitt veldig lite bilder. Synes det er veldig trist fordi nå er det så få dager jeg har de.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar